zaterdag 18 juni 2016

Courgette soep


Deze soep wilde ik al een hele tijd eens zelf maken. Gisteren kwam het er eindelijk van omdat ik een piepkleine courgette kon oogsten uit mijn moestuin. Dus moest ik nog wel even wat extra kopen in de supermarkt.

Nodig:
2,5 courgettes
1 rode ui
2 bosuitjes
2 tenen knoflook
Halve liter runderbouillon
Vloeibare boter
200 gram soepballen
1 eetlepel bruschetta kruiden
100 ml droge witte wijn
50 ml kookroom light
50 gram uitgebakken spekjes

Was de courgettes en snij ze in kleine stukjes. Schil en snij de ui en bosui in kleine stukjes. Doe wat vloeibare boter in een soeppan. Fruit de ui en bosui en pers de knoflook erbij. Voeg de fijn gesneden courgette toe. Lekker roeren. Kook het water en doe ongeveer 1,5 tablet runderbouillon erin. Zo ook de bruschetta kruiden. Na een paar minuten mag de bouillon in de soeppan erbij. Breng aan de kook. Laat 10 minuutjes zachtjes koken. Nu mag de wijn erin. Nog vijf minuutjes laten pruttelen. Even van het vuur afhalen en met de staafmixer pureer je de soep. Na het pureren voeg je de kookroom toe. Door roeren en zachtjes aan de kook brengen weer. In een koekenpannetje bak je in een beetje van de boter de soepballetjes. Als ze gebakken zijn, mogen ze bij je soepje. De soep zelf is nu klaar. Als topping serveer je er uitgebakken spekjes bij. Overigens is het zonder dat ook al heel smakelijk. Ik zeg het maar even, als je op de calorietjes wilt letten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten