donderdag 10 november 2016

Spinaziesalade met geroosterde paprika

Voor deze salade moet je eerst paprika's roosteren, dat kost eventjes wat tijd. Je kunt dat eventueel al eerder doen, geen probleem. Maar eerst zal ik verklappen wat er allemaal in deze salade zit.

Ingrediënten
2 rode, gele of oranje paprika's
2 eetlepels olijfolie
2 tenen knoflook
Peper, zeezout en sweet chili
150 gram verse bladspinazie
60 gram geitenkaas
2 eetlepels zongedroogde tomaat
1 eetlepel honing
1 eetlepel dille olie
1 eetlepel crema balsamico met dadels en vijgen

Warm de oven voor op 200 graden. Snij de paprika's door midden en maak schoon. In een schaaltje doe je de olijfolie samen met de peper, zout en sweet chili. Pers de knoflook erbij en meng door elkaar. Bestrijk hier de binnenkant en buitenkant van de paprika's mee. Leg de paprika's met de bolle kant naar boven op een ovenschaal. Het roosteren duurt ongeveer een half uur. De bovenkant wordt dus flink donker, maar dat geeft niets omdat je dat velletje eraf moet halen. Zodra de paprika's afgekoeld zijn, ga je dat klusje dus klaren. Vervolgens snij je de paprika in stukjes.
Ik kocht bladspinazie in een zak dus het hele zaakje was al gewassen. Ik haal wel altijd de langste stelen eraf, dat vind ik niet lekker eten in mijn salade. Doe de spinazie in een grote saladeschaal samen met de paprika. De stukjes zongedroogde tomaat erdoor en brokkel de geitenkaas in stukjes door de salade. Meng in een bakje de honing, balsamico en de dille olie. Serveer de dressing apart van de salade.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten