zondag 28 mei 2017

Gemengde sla met aardbeien

Het is weer tijd om te oogsten in mijn moestuin. Ik kan er echt van genieten dat ik zo mijn bescheiden tuin inloop en dan rucola, eikebladsla en lollo bionda kan plukken. Heerlijke luxe om zo'n gemengde salade zelf vers te kunnen samenstellen. Zo komen ook de aardbeien uit onze eigen tuin. Ik kan het echt aanraden, het hebben van een moestuin. Maar genoeg aanmoediging om een moestuin te starten!

Tijd voor het recept van deze salade:
50 gram veldsla
20 gram rucola
20 gram eikebladsla/lollo bionda
1/3 komkommer
60 gram aardbeien
40 gram pitloze druiven
50 gram geitenkaas

Voor de dressing:
Wat citroenrasp
2 eetlepels yoghurt
1 eetlepel olijfolie
1 eetlepel mango balsamico azijn
Peper
1 eetlepel 0% aardbeiensiroop

Was de sla, voor zover dat nodig is. Als je kant en klare in een zak koopt, is dat niet nodig. Snij een derde van een komkommer, was de schil en snij de komkommer in stukjes. Haal de kroontjes van de aardbeien, was ze en snij de aardbeien in stukjes. Was de druiven en halveer ze. Doe dit alles in een mooie schaal. Kruimel de geitenkaas erover. In een kommetje meng je de azijn eerst met de olijfolie. Hierna voeg je de yoghurt toe en de siroop. Goed kloppen met een garde. Boen een citroen goed schoon zodat je er wat vanaf kunt raspen. Doe nog wat peper bij je dressing en schenk dit in een klein bakje en serveer naast je salade.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten