zondag 18 juni 2017

Kipfilet uit de oven met grana padano

Deze ovenschotel heb ik een tijdje geleden al gemaakt. Het grappige was dat ik dacht dat ik het recept al gepost had. Maar blijkbaar niet. Maar mijn foto's kan ik er ook niet meer van vinden. Ik weet wel dat het geen recept is wat er mooi uitziet op een foto, maar we vonden het allemaal lekker. Het pittige van de kaas samen met het yoghurtmengsel wat over de kipfilets gaat, zorgen voor een smakelijk fris geheel. Wat ook fijn is, is dat het geen calorie bom is. Aangezien ik de laatste 2,5 maand aan het afvallen was (ik vond het nodig om weer wat overtollig kilo's te verliezen), was dit belangrijk voor me.

Nodig voor 4 personen:
500 gram kipfilets
1,5 eetlepel kipkruiden
2 rode uien
200 gram champignons
Halve paprika
Vloeibare boter
125 gram crème fraîche light
100 gram magere yoghurt
100 gram frito (gezeefde tomaten)
50 gram bloem
1 eetlepel bruschetta kruiden
2 tenen knoflook
4 theelepels tijm
50 gram grana padano
Italiaans zeezout en peper

Vet een ovenschaal in. Snij of knip de kipfilet in lange repen, van 1 kipfilet maak je ongeveer 3 stukken. Bestrooi met de kipkruiden. Op een bordje meng je de grana padano en de tijm. Hier rol je de kipfilets doorheen. Leg de kip in de ovenschaal naast elkaar. Was en snij de champignons en paprika. Snij de uien. Doe in een koekenpan wat vloeibare boter en bak hierin de groentes. Pers de knoflook erbij en breng op smaak met Italiaans zeezout en peper. Verdeel dit groente mengsel over de kipfilets. Warm de oven voor op 180 graden. In een kom meng je de gezeefde tomaten, yoghurt, de crème fraîche en bruschetta kruiden met een garde. Zeef hier de bloem boven en meng dit er goed door. Giet het yoghurtmengsel over de kip en groente. Zorg dat het allemaal een beetje bedekt is. Deze ovenschotel gaat 30 minuten de oven in. Je kunt er eigenlijk van alles bij eten: rijst, pasta of wat anders...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten