donderdag 24 maart 2016

Choco hazelnoot ontbijtkoek


Wekelijks maak ik toch wel een ontbijtkoek. Dat is fijn omdat ik steeds weer een andere soort kan maken. De basis is wel ongeveer hetzelfde, alhoewel ik de ene keer melk als vloeistof gebruik en de andere keer bijvoorbeeld verse sinaasappelsap. Ook varieer ik met hoeveelheden bruine suiker en honing. Het kan zijn dat je, omdat je al vaker ontbijtkoek hebt gemaakt vanaf mijn blog, je nu nauwelijks meer uitleg nodig hebt. Dus ik zal het proberen kort te houden. Mocht het je eerste keer zijn, kijk dan gerust even bij 1 van de andere ontbijtkoekrecepten voor wat meer info. Verwarm de oven op 180 graden. In een mengkom doe je de honing, bruine suiker, melk, koekkruiden, kaneel, caramelsiroop en eieren. Met een garde doorroeren. Zeef nu het bakmeel erboven. Mix door elkaar. Snij de hazelnoten en chocolade in kleine stukjes. Roer dit met een spatel door het beslag. Vet een cakevorm in met boter. Doe hierin bakpapier. Het beslag erin. Strooi de greinsuiker erover. De eerste 40 minuten laat je de oven op 180 graden, dan zet je de oven lager op 130 graden. Dat moet nog een kwartiertje. Eenmaal klaar, meteen uit de oven, uit het bakblik.. in aluminiumfolie wikkelen. Nog warm dus, want dan blijft de buitenkant zoals een ontbijtkoek hoort te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten