donderdag 3 maart 2016

Havermout kokoskoekjes


Wie mijn blog vaker bezoekt, zal weten dat ik niet zo'n gezondheidsfreak ben. Ik kwam op mijn zoektocht naar inspiratie de mogelijkheid tegen om havermoutkoekjes te maken. Zonder boter, zonder suiker, zonder meel. Dat intrigeerde me. Bovendien lagen er rijpe bananen op mijn fruitschaal en die kwamen hierbij goed van pas. Uiteraard heb ik mijn eigen samenstelling van dit koekje gemaakt. Om te beginnen prak je de banaan goed fijn. Je kunt ook een staafmixer gebruiken. De rozijnen moeten 10 minuutjes wellen in heet water. Daarna droogdeppen. De hazelnoten fijnmaken. Je kunt ook gemalen hazelnoten kopen. In Duitsland verkopen ze dat heel betaalbaar, mocht je net als ik in de buurt wonen...Doe alle ingrediënten in de kom en meng dit goed. Verwarm de oven voor op 180 graden. Leg bakpapier op de bakplaat. Maak hoopjes met een lepel. Druk wel een beetje plat, want de koekjes lopen niet echt uit. Ze moeten 20 minuten bakken. Het kan zijn dat sommige rozijnen die aan de bovenkant zitten wat donker worden. Die kun je er af pulken. Ik heb de afgekoelde koekjes nog versierd met choco schrijfstiften. Toch een beetje minder gezond. ;-). Ik vind ze stiekem best lekker, terwijl ze dus redelijk gezond zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten