maandag 16 mei 2016

Italiaanse rucola salade

Naast lekker bakken en koken en erover bloggen, heb ik nog wat andere hobby's. Zoals mijn moestuintje. Zo leuk en ontspannend om een beetje aan te klooien en toch resultaat te kunnen zien en vooral proeven. Zo heb ik een tijdje terug wat sla soorten geplant. Waaronder rucola. Want ik hou wel van die slasoort met een beetje pit! 4 kleine rucola plantjes voor slechts 1,09. En nu heel veel rucola. Zoals je op de foto wel kunt zien...Heerlijk om een beetje op je cracker met kaas te doen bijvoorbeeld. Maar ook zo fijn als salade. Van de week at ik zelfgemaakte pizza en dan heerlijk verse sla erbij. Kan ik echt van genieten. Dus zal ik je eens verklappen wat ik daar zoal in doe.

Italiaanse rucola salade
2 handjes rucola
Eventueel nog wat andere sla naar smaak
5 cherry tomaatjes
5 mini mozzarella bolletjes
1 eetlepel Italian flakes (kaas)
1 eetlepel zongedroogde tomaat
Wat Italiaans zeezout en peper
1 theelepel knoflookolie
1 theelepel kruidenazijn
1 eetlepel geroosterde pijnboompitten
Verse bieslook, peterselie en kerrieplant naar smaak


Als je de rucola vers plukt uit je tuintje dan moet te het eerst wassen uiteraard en checken of de slakken niet al vrolijk gestart zijn met de sla (zijn blijkbaar ook gezonde beestjes, ze zijn dol op sla). Ik breek het dan 1 keer door omdat ik zulke lange stengels niet prettig vind eten. Was de tomaatjes en snij door midden. De mini mozzarella bolletjes snij je door. Snij de zongedroogde tomaat in stukjes. Rooster in een pannetje zonder boter of olie de pijnboompitten. Strooi de Italian flakes erover. Op smaak maken met peper en Italiaans zeezout. De olie en azijn erover. Alles door husselen. De verse kruiden plukken, wassen en knippen. Heb je geen kerrieplant, geen ramp, pak je wat anders wat je lekker lijkt. Of je begint een kruidentuintje. O ja, ik eet deze salade gerust in mijn uppie op. Dus ben je met meerdere mensen, maak dan wat meer klaar. Soms is simpel zo fijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten