dinsdag 17 mei 2016

Pizza met spekjes en courgette


Ik hou ervan om wat te experimenteren met toppings op mijn pizza's. Je kunt ook al andere recepten vinden op mijn blog. Dit keer heb ik niet zelf pizzadeeg gemaakt, maar zo'n blikje gebruikt waar de tomatensaus ook al bij zit van de Albert Heijn. Niets mis mee, al rol ik het deeg dan wel nog wat verder uit omdat ik hou van een dunne bodem.

Voor de pizza heb je nodig (voor 1 persoon dus):
Helft van pizzadeeg en tomaten saus
60 gram courgette
30 gram spekjes
1 eetlepel zongedroogde tomaat
1 eetlepel kipreepjes
5 mini mozzarella bolletjes
50 gram geraspte 30+kaas
Italiaans zeezout
1 eetlepel kruidenolie
Beetje Italiaanse kruiden

Zoals gezegd rol ik het deeg dus verder uit op een stuk bakpapier. De oven voorverwarmen op 200 graden. De tomatensaus verspreiden over het deeg. Was en snij de courgette in dunne plakjes welke je nog een keer door de helft doet. Verdeel deze over de pizza. Besprenkel de courgette met de kruidenolie en met wat van het Italiaans zeezout. Bak in een koekenpannetje de spekjes uit zonder boter of olie te gebruiken. Verdeel de uitgebakken spekjes over de pizza. Snij de mozzarella bolletjes door midden en maak de zongedroogde tomaat in kleine stukken. Verdeel beiden over de pizza. Dan nog de kipreepjes verdelen en eindigen met de geraspte kaas. Nu nog wat Italiaanse kruiden erover. Kwartier in de oven en smullen maar! Lekker met rucola salade erbij...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten