woensdag 22 juni 2016

Broccoli-kiptaart


Ik hou van hartige taart. Okay, ik hou ook van zoete taart. Maar toch maar niet als avondeten. Deze broccolitaart smaakte erg lekker. Ik zal eerlijk bekennen dat ik zelf een slanke variant heb gegeten. Ik liet zelf de bladerdeegbodem achterwege en de spekjes. Zelfs dan was het nog steeds heel smakelijk. Maar als je niet op dieet bent, kun je gewoon het recept aanhouden.

Dit is genoeg voor 4 personen:
300 gram kipfilet
Wat kipkruiden
450 gram broccoli
400 gram champignon roerbakmix
2 tenen knoflook
2 eetlepels woksaus knoflook gember
Peper en zeezout
1 theelepel Marrakech kruidenmix
50 gram spekjes
4 eieren
100 ml kookroom light
75 gram geraspte 30+ kaas
8 plakjes bladerdeeg
Wat vloeibare boter
Beetje paneermeel

Aan de slag! Laat de bladerdeeg ontdooien. Vet een springvorm in en maak een bodem van het bladerdeeg. Strooi wat paneermeel op de bodem. Kook de broccolistronkjes even en laat afgieten. Snij of knip de kipfilet in stukjes en strooi er wat kruiden over. Doe in een wokpan een beetje vloeibare boter. Bak de kip aan. Pers de knoflook erbij. Voeg de woksaus toe. De roerbakmix erin en roeren. De broccoli mee laten wokken. De oven voorverwarmen op 200 graden. De eieren loskloppen in een mengkom met de kookroom, het peper, zeezout en de Marrakech kruidenmix. Laat je wokmix goed uitlekken en leg het op de taartbodem. Giet het ei erover heen. Bak de spekjes uit in een koekenpan zonder boter. Strooi ze over de taart. Eindig met wat geraspte kaas. Deze broccoli kiptaart gaat een half uur in de oven. Na 30 minuten heb ik de oven uitgezet en nog 10 minuten laten nagaren in de oven. Dat was ook vanwege het feit dat we eerst een lekker soepje vooraf aten. Maar zo was deze hartige taart perfect gegaard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten