zondag 5 juni 2016

Sugar snaps met serrano ham op de bbq

Ik ben zo blij met mijn moestuintje. Vooral als het goed gaat natuurlijk. Dus weinig slakken en gedoe. Dat alles groeit en bloeit en er lekker wat te oogsten is. Zoals mijn sugar snaps. Een andere benaming is suikererwten. Het is zo'n groente die je normaal gesproken zal wokken. Maar vandaag stond barbecueën op het programma. Dus verzon ik er wat op. En ik kan je vertellen, het was een succes!


Dit is genoeg voor 4 personen als bijgerecht:
125 gram sugar snaps
1/4 deel kruidenbouillon tablet
8 plakken serranoham
2 eetlepels zongedroogde tomaat
Beetje peper
Beetje vloeibare boter

Na het oogsten (of kopen in de supermarkt, kan ook hoor haha...), was je de sugar snaps. Je snijdt de puntjes eraf en je moet meteen de draad die langs de naad van deze peul loopt meenemen met je mesje. Dit moet aan beide zijden. Doe ze in een pannetje met een laagje kokend water met de kruidenbouillontablet erbij. Laat 3 minuutjes koken en giet af. Een aluminiumbakje wat geschikt is voor de bbq, vet je in met een klein beetje boter. In elk plakje serrano ham wikkel je 4 sugar snaps. Leg de 8 rolletjes in het bakje. Verdeel de zongedroogde tomaat erover en een beetje peper. Nu gaat het nog 10 minuten op het bbq rooster. Af en toe draaien met de tang. Klaar. Super lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten