vrijdag 1 juli 2016

Prei tonijn omelet


Dit omeletje maak je in de oven. Ik heb dit in mijn uppie opgesmikkeld. Ik hou ervan als ik toch veel mag eten en niet teveel calorieën binnen krijg. Het paste goed in mijn dieet. Lekker met een gebakken pangasius erbij...

Voor 1 persoon nodig:
200 gram prei a la crème
1 ei
30 ml kookroom light
50 gram tonijn (in water)
1 eetlepel magere kwark
1 eetlepel zongedroogde tomaat
1 theelepel kappertjes
1 theelepel mosterd
peper en zeezout
Beetje boter om ovenschaaltje in te vetten

Oven voorverwarmen op 200 graden. Ik heb prei uit de diepvries gebruikt, lekker makkelijk, die moet je even laten ontdooien. Als de prei ontdooid is roer je het om en doe je de tonijn erdoor. Snij de zongedroogde tomaat in stukjes en mix erdoor samen met de kappertjes. Bestrooi je prei mengsel met peper en zeezout. Klop in een bakje het ei los. Doe hierbij de kookroom, kwark en mosterd. Roer met een garde door elkaar. Vet een ovenschaaltje in, doe hierin het preimengsel. Giet hierover de ei mix. Het schaaltje moet 35 tot 40 minuten de oven in. Kun je ondertussen mooi je visje in orde maken als je dat er ook bij eet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten