vrijdag 1 juli 2016

Luxe waterijs toetje


Er komen vast weer warme dagen...heb vertrouwen! Dan zoek je wel verfrissing toch? Ik hou best van een waterijsje op zijn tijd. Maar soms heb ik van die periodes dan wil het graag gezond doen. Ik kick een beetje op luxueus uitziende desserts. Zelfs al zijn ze stiekem simpel. Dit is een combi van waterijsjes met slagroomijs. De laatste kwam gewoon van de supermarkt hoor. Maar de waterijsjes zijn heel gezond want ze bestaan uit kiwi, nectarine en sinaasappelsap. Geen enge toevoegingen, geen nepperij. Voor het maken van deze ijsjes zijn de siliconen vormpjes ideaal.

Dit gebruikte ik voor 3 personen:
1 kiwi
1 nectarine
2 perssinaasappels
Beetje siroop citrusmix 0%
Slagroomijs
Wat fruit om te decoreren

De sinaasappels uitpersen. Hier vul je kleine vormpjes mee zodat je je dessert bord mooi kunt decoreren. Het is officieel iets waar je chocola in giet, ik heb het ooit bij de Action of Xenos gekocht. In de vriezer zetten en na een paar uur is het goed bevroren. Schil de kiwi, snij in stukken en pureer met de staafmixer. Doe een laag kiwi in alle vormpjes die je wilt gebruiken. Zet deze een kwartier in de vriezer. Schil ondertussen je nectarine, snij in stukjes en pureer met de staafmixer. Als de nectarine wat zuur is, kun je dit verhelpen door een scheutje siroop. Ik gebruikte er 1 van 0% suiker. Vul de nectarinepuree aan met het sinaasappelsap wat je nog over hebt. Giet het op de wat hard geworden kiwi. Zet terug in de koelkast om goed hard te laten vriezen. Maak je borden pas klaar vlak voor je het wilt serveren. Doordat de vormpjes van siliconen zijn, gaat het erg makkelijk. Maak van tevoren het fruit wat je als decoratie wilt gebruiken schoon. Ik had wat druifjes, kersen en frambozen. Je kunt op de foto koekeloeren om inspiratie te krijgen voor een eigen compositie. Het enige wat ingewikkeld is aan dit recept, is het opeten. Ik wilde er geen stokjes indoen. Maar dan heb je wel een mesje nodig om wat van je gezonde waterijs af te snijden. Voor de liefhebber doe je er een bol slagroomijs bij. Voor kinderen zou je wel een stokje erin kunnen doen, dat eet natuurlijk makkelijker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten