dinsdag 18 oktober 2016

Amandel pindakaas bonbon

Het was wel weer eens tijd voor een nieuw bonbonnetje! Dus dit werd 'm. Bij mij werd de chocolade niet goed hard, dat kwam waarschijnlijk omdat ik teveel kookroom bij de chocolade had gedaan. Dat heb ik in het recept natuurlijk aangepast. Als je niet van pindakaas houdt, dan zou ik een ander bonbonnetje uit mijn repertoire kiezen.

Je hebt genoeg voor zo'n 12 bonbonnetjes met:
90 gram crunchy pindakaas
30 gram honing
50 gram amandelen
10 gram chocoladestrooisel of vlokken
100 gram melkchocolade
1 eetlepel kookroom

Ik gebruikte amandelen die al gemalen waren, dus die waren meteen gebruiksklaar. Meng in een kommetje de gemalen amandelen, pindakaas, honing en het chocoladestrooisel. Prak goed door met een vork. Draai er met koude handen balletjes van. 12 stuks dus. Leg ze dan even in de koelkast zodat ze goed koud worden. Als ze niet zo stevig zijn, kun je ze ook kort in de vriezer leggen. Breek de chocolade in stukjes en doe er de kookroom bij. Laat smelten door steeds kort in de magnetron te doen en tussendoor te roeren. De balletjes vulling moeten een chocoladebadje krijgen en dan op een bakpapier opdrogen. Zet ze in de koelkast om hard te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten