zaterdag 8 oktober 2016

Parmezaanse broodreepjes

Een tijdje terug maakte ik al kaneelbroodreepjes. Super lekker vonden mijn zoon en ik ze. Maar manlief is meer van het hartige werk. Dus maakte ik deze Parmezaanse broodreepjes. Ik zette een schaal vol op tafel Ongeveer 5 minuten later was de schaal al bijna leeg! (zie rechterfoto hierboven)

Dit is wat je nodig hebt:
150 gram korstjes mais en witbrood
2 tenen knoflook
35 gram Parmezaanse kaas
6 eetlepels olijfolie
Paprikapoeder, peper en zeezout

De oven mag op 175 graden.Doe de olijfolie in een kommetje. Pers hierbij de knoflook. Ook de kruiden gaan hierin. Meng door elkaar en laat 10 minuutjes staan. Snij de korstjes van het brood (ideaal in combinatie met het maken van sandwiches want dan gebruik je vaak de korstjes niet). Ook de kapjes of kontjes (zoals wij dat thuis noemden) kun je prima gebruiken als broodreepje. Nu hussel je de broodreepjes door de olie of andersom. Zorg dat alle korstjes wat krijgen. Dan strooi je de Parmezaanse kaas erover. Hussel nog eens, gewoon lekker met je hand. Nu spreid je de reepjes op een bakplaat, die je eerst hebt bekleed met bakpapier. Het gaat 10 minuten in de oven. Je kunt een poging wagen om tussendoor wat om te draaien als het te hard naar je zin gaat. Ik heb het niet gedaan. Ik ben niet zo braaf. Zoals eerder gemeld, vielen ze erg goed in de smaak!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten