dinsdag 20 december 2016

Appel stroopwafel toetje

Ik kreeg een lief cadeau pakketje van iemand met daarin stroopwafelkruimels, mini stroopwafels en een blik stroopwafels. Dan ga ik meteen dingetjes verzinnen die ik hiermee kan maken. Zo ontstond dan ook dit toetje. Dit recept is voor 3 toetjes:

1 zakje vanillesaus dr Oetker
200 ml melk
200 gram magere kwark
2 eetlepels vloeibare boter
3 appels
20 gram walnoten
3 eetlepels bruine basterdsuiker
3 eetlepels calvados
75 gram stroopwafelkruimels
3 kleine stroopwafels
Toefje slagroom en wat kaneel

De vanillesaus die ik gebruik, koop ik in Duitsland. Je mengt het met melk, kort doorroeren en het is al klaar. Dan vermeng je dit weer met de kwark. In glaasjes doe je een laagje kruimels van de stroopwafel. Hierop doe je de vanillekwark. Schil nu de appels, verwijder het klokhuis en snij de appels in stukjes. Verkruimel de walnoten in stukjes. In een koekenpan verwarm je de vloeibare boter. Bak hierin de appel en walnoten stukjes. De bruine suiker erover strooien en omscheppen. De calvados erbij en nog kort laten bakken. De appels moeten lekker zacht zijn. Dit gaat bovenop de vanillekwark. Spuit een toef slagroom bovenop de appeltjes en maak het af met een beetje kaneel. Met een mesje snij je een stukje uit de mini stroopwafel zodat ze op het glaasje blijven zitten. Lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten