zaterdag 17 december 2016

Toetje met aardbeien kerstmuts

Jaaaa bijna kerst! Dit is toch een top idee? Ik zag deze kerstmutsjes op Pinterest voorbij komen. Dan moet ik toch ff checken hoe lastig of makkelijk is om zelf te maken. Ik heb ondertussen wel gemerkt dat iets er soms simpel uitziet, maar best ingewikkeld is. In ieder geval voor mij hahaha...Maar in dit geval inderdaad makkelijk!
Je kunt eigenlijk zelf bepalen wat voor een toetje je onder die schattige kerstmutsjes maakt. Maar ik zal verklappen wat ik voor toetje nam. Ik heb het super eenvoudig gehouden.

Voor 3 toetjes:
50 gram speculaasbrokken
1 zakje Paradies crème (witte chocolade)
300 ml melk
10 gram melkchocolade

Voor 6 kerstmutsjes:
6 mooie aardbeien
30 gram poedersuiker
5 gram kokos
6 mini marshmallows

Doe de speculaasbrokken in een bakje in stukjes. Met de achterkant van een lepel verkruimel je de speculaas. Je kunt ook kiezen voor iets anders: gewone speculaasjes, bastognekoeken, oreo koekjes, maar net wat je in huis hebt of lekker vindt. Pak drie glaasjes en schep de kruimels op de bodem. Mix de Paradies crème met de melk zoals op de verpakking staat. Met een paar minuten kun je dit al verdelen op de kruimelbodem. Rasp wat melkchocolade fijn en verdeel dit over de toetjes. Nu mogen ze alvast in de koelkast. Op naar de kerstmutsen! Maak 6 mooie aardbeien schoon, dus haal het groene kroontje eraf en was ze. Droog ze vervolgens met een stuk keukenrol. Leg een stukje bakpapier op je aanrecht zodat je daar straks je aardbeien op kunt laten drogen. Doe de poedersuiker in een bakje. Nu gaat er slechts een beetje water bij zodat het net vloeibaar wordt. Niet teveel dus anders gaat je glazuur 'lopen'. Op een schoteltje doe je de kokos. Doop de aardbei in de glazuur en daarna in de kokos. je onderkant van de kerstmuts is al klaar. Doe een tipje glazuur op een kant van de mini marshmallow en zet op het puntje van de aardbei. Nu laten drogen en als ze gedroogd zijn, kun je ze op het toetje zetten. Kinderen vinden het vast en zeker geweldig. Sterker nog...Ik vind het ook geweldig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten