woensdag 22 februari 2017

Marrokaanse broodreepjes

Deze broodreepjes zijn een geweldig bijgerecht voor bij je hoofdmaaltijd. Zoals je kunt zien op de foto, smaakte dit prima bij het stoofpotje met couscous. Het is net zoiets als wanneer je een stukje stokbrood ergens bij serveert. Maar ik vind dit leuker omdat je ze naar eigen smaak kunt kruiden. Ik heb zowel hartige als zoete broodreepjes op mijn blog staan. En zoals ik wel vaker noem, ik kan ervan genieten dat ik niets weggooi, want alle kapjes van het brood worden gebruikt.

Nodig:
200 gram kapjes brood (ik gebruikte volkoren en waldkorn)
6 eetlepels olijfolie
2 tenen knoflook
1 theelepel Ras el hanout
Zeezout

In een kommetje doe je de olijfolie en hierbij pers je de knoflook. Ook de Ras el hanout gaat erbij. Goed doorroeren. Snij de kapjes in reepjes. Warm de oven voor op 200 graden. Leg bakpapier op de bakplaat. Verdeel de kruidenolie goed over de brodreepjes. Leg ze op de bakplaat. Strooi er wat zeezout op en bak ze 10 minuten in de oven. Lekker met een beetje zeezoutboter. Vrij vertaald betekent Ras el hanout dus 'het beste van de winkel', het is een kruidenmengsel uit Marokko. Voor wie het nog niet weet...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten