donderdag 2 februari 2017

Mexicaanse crackers

Uh oh...daar moet ik dus op letten. Soms vergeet ik foto's te maken als ik druk bezig ben met koken of bakken. Het is me zelfs al eens gebeurd dat ik een zelf bedacht toetje al op had en er geen 'bewijs' meer van had. Maar gelukkig had ik deze foto van de crackers. Alhoewel het hier nog 1 grote cracker is. Ik heb al vaker crackers gemaakt. Dit keer gebruikte ik Mexicaanse kruiden en Parmezaanse kaas. Opnieuw erg smakelijk.

Nodig:
60 gram pittenmix
50 gram havermout
10 gram gerookte sesamzaadjes
1 groot ei (losgeklopt)
20 gram Parmezaanse kaas
1 eetlepel Mexicaanse kruidenmix
2 eetlepels olijfolie
Zeezout

In een hoge beker maak je de pittenmix fijner met een staafmixer. Niet tot poeder hoor, maar wel wat fijner dan de startpositie. Hetzelfde doe je met de havermout. Meng beiden met het losgeklopte ei. De sesamzaadjes, Mexicaanse kruidenmix, olijfolie en Parmezaanse kaas erbij doen. Schep dit met een lepel door elkaar. Pak een stuk bakpapier en vouw dit dubbel. Doe het mengsel ertussen. Duw het plat en rol goed dun uit met de deegroller. Haal de bovenste laag bakpapier eraf. Bestrooi met zeezout. Snij al een beetje in hoe je de grootte van je crackers wilt hebben. Hierdoor kun je ze makkelijker afbreken als ze gebakken zijn. De oven moet voor verwarmd worden op 180 graden. Met een kwartiertje zijn ze klaar. Na het afkoelen kun je de crackers in stukken breken. Je kunt ze zonder iets eten, maar ook lekker met een beetje kruidenboter of een plakje kaas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten