donderdag 30 maart 2017

Citroensiroop

Ik had een paar citroenen liggen, die nodig op moesten. Dus zocht ik iets simpels en vroeg me ineens af of ik er zelf een siroop van kon maken. Je eigen aanmaaklimonade of ranja. En dan is het idee geboren en zoek ik wat rond op internet hoe zoiets moet.

Nodig:
100 ml citroensap (ongeveer 3 citroenen)
100 gram kristalsuiker

Let op: dit is geen grote hoeveelheid, dus als je een flesje vol siroop wilt, moet je het recept misschien wel x 3 doen. Pers de citroenen uit, zorg dat er geen pitjes inkomen. Doe dit in een steelpan samen met de suiker. Breng aan de kook en laat even pruttelen. Als de suiker helemaal is opgelost, kun je het laten afkoelen. Schenk in een flesje of potje. Bewaar in de koelkast. Als je het aanlengt met water, heb je dus een lekker glas citroensiroop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten