donderdag 6 april 2017

Perzikcake

Dit is een cake die eruit ziet als een taartje. Ik heb voorkeur voor het gebruik van mijn boterkoekvorm. Op dit manier krijg ik wat minder grote taarten en cakes en bovendien hoef ik minder geduldig te zijn omdat de oventijd vaak wat korter is. In dit geval is deze perzikcake klaar in 40 minuten op 160 graden. Het zijn perziken uit blik, want die had ik over van een ander gerecht. De toevoeging van de Griekse yoghurt zorgt voor de nodige smeuïgheid bij deze cake.

Nodig:
125 gram roomboter
125 gram witte basterdsuiker
2 eieren
100 gram Griekse yoghurt 0%
3 halve perziken uit blik
5 eetlepels perziksiroop
150 gram zelfrijzend bakmeel
1 eetlepel citroenrasp dr Oetker
Vloeibare boter

In een mengkom mix je de zachte boter en basterdsuiker. 1 voor 1 de eieren erbij. Daarna de yoghurt, citroenrasp en de perziksiroop erdoor. Zeef het bakmeel erboven en mix dit erdoor. vet de boterkoekvorm in met wat vloeibare boter. Doe hierin het beslag en maak glad met de spatel. Snij de perziken in lange dunne stukken en verdeel mooi in je beslag. Ze zakken er tijdens het bakken een beetje in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten