dinsdag 10 oktober 2017

Champignonsoep

Eerder heb ik al eens romige champignonsoep gemaakt. Dit keer zag ik dat het hoogste tijd was om mijn champignons op te maken. Dus heb ik spontaan een soepje gemaakt en gewerkt met de dingen die ik in huis had.

Nodig:
Vloeibare boter
275 gram champignons
3 tenen knoflook
2 eetlepels ketjap
1 theelepel sambal oelek
100 ml witte wijn
1,5 tablet runderbouillon
3 afgestreken eetlepels bloem
1,5 liter heet water
75 gram rundergehakt
Wat gehaktkruiden
50 gram vermicelli
1 eetlepel verse peterselie
1 eetlepel verse selderij
50 ml kookroom light

Maak de champignons schoon en snij in stukjes. Pak je soeppan en doe hierin wat vloeibare boter. Bak hierin de champignons. Voeg de geperste knoflook, de ketjap en sambal snel toe. Zo komen de smaken lekker in de champignons. Kook het water in je waterkoker. Schep de bloem door de champignons en voeg dan de wijn toe. Roer goed om zodat er geen klontjes meer zijn van de bloem. Giet hierna het hete water erbij plus de bouillon tabletten. Laat minstens een kwartier zachtjes koken en roer af en toe door. Breng de gehakt op smaak met gehaktkruiden en draai kleine soepballen. Deze mogen worden toegevoegd aan de soep. Roer weer even om. De vermicelli afwegen en toevoegen. Laat nog even pruttelen en met het beetje kookroom is de soep al bijna klaar. Pluk de peterselie en selderij, was en snij fijn. Verdeel over je soep en dan is het al tijd om de soep op te dienen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten