zaterdag 26 september 2015

Affogato

Affogato is vertaald ' verdronken' dus met een beetje dichterlijke vrijheid heet dit toetje: 'in koffie verdronken ijs'. Grappige naam toch? En lekkerrrrr.... Pak twee theeglazen of iets anders wat je geschikt acht. Doe in beide een ' dopje' amaretto. Leg twee koekjes op ieder schoteltje. Verkruimel de rest van de kleine amarettokoekjes met een lepel. Ik weet niet zeker of je deze koekjes in de supermarkt kunt kopen, ik heb ze nota bene bij de Intratuin gekocht. Daar heten ze amaretti koekjes, nou ja, komt op hetzelfde neer. Het is een klein, soort bitterkoekje, maar wel wat harder. Zet een kop sterke koffie. Ik heb dat met nescafé oploskoffie gedaan. Want de senseo pads die ik gebruik, zijn niet sterk genoeg qua smaak. Doe een bolletje ijs in beide glazen, doe de verkruimelde koekjes erover. Hou een beetje over om mee te decoreren. Dan wat koffie erover, gaat simpel met een lepel. Schenken wordt bij mij altijd een zooitje, bij jou ook? Dan nog een beetje ijs en wat koffie. Een flinke toef slagroom (vers of spuitbus, jouw feestje...). Wat kruimels erover en eventuele andere versiering/smaakmakers. Denk aan cacaopoeder, hagelslag, kaneel, chocoladerasp. Wat jij lekker vindt. Salute!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten