zaterdag 26 september 2015

Let's do lunch! ( salade en kaasbroodjes)


Deze lunch is een combi van een salade met een frisse dressing en een knapperig kaaschipje. Daarbij een lekker broodje met gesmolten kaas uit de oven. Ik zeg: ja graag! De oven voorverwarmen op 200 graden. Ik had nog wat zelfgebakken brood over wat ik wilde gebruiken, maar je kunt natuurlijk een stokbrood pakken wat nog afgebakken moet worden. Snij dat dan doormidden. Leg op bakpapier. Pers een teentje knoflook en smeer dit op de broodjes uit. Dan een beetje kruidenboter erover, het liefst zelfgemaakte, zie recept op mijn blog. De mozzarella in plakjes snijden en verdelen. Wat geraspte pastakaas erbij en besprenkelen met wat kruidenolie ( ook daar staat een recept van op mijn blog). De tijd in de oven is ergens tussen 6 tot 8 minuten, hangt een beetje van je oven af. Maar ook je kaaschips moet in de oven dus hou een plekje vrij. Leg een beetje geraspte kaas bij elkaar op een bakplaat met bakpapier erop. Bestrooi met wat peper en paprikapoeder. Hoe ' losser' je de kaas legt, des te knapperiger hij wordt. Mocht je chips toch nog niet zo knapperig zijn, helpt het ook om 'm op een keukenpapier te leggen ( het vet trekt er dan in). De kaaschips moet niet zo lang als de broodjes dus hou het wel goed in de gaten. Ik heb ze dit keer zo'n 6 minuten erin gehad maar dat kwam omdat ik de hoopjes wat te vast had gemaakt. Voor de salade in drie bakjes een handje sla doen en wat kipreepjes. De appel schillen en in stukjes snijden. De appel verdelen. Een frisse dressing maken van de mosterd, honing, citroen en kruidenolie. Door elkaar roeren en over de sla doen. De kaaschips erbij steken. Ik had er twee per persoon. Lekker eens wat onders dan de gewone boterham. Let's do lunch!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten