dinsdag 27 oktober 2015

Kip courgette pasta saus

Ik wilde eens wat anders als de voor de hand liggende pasta saus....al was het maar omdat niet iedereen in mijn gezin van bolognese saus houdt. We lusten allemaal best graag een kipsaucijsje, dus dat moest een van de ingrediënten worden. Wij eten er verse tagliatelle bij maar dat mag je natuurlijk zelf weten. Je kunt de saus al eerder maken als je dat handig vindt en opwarmen als je gaat eten. Snij de kipsaucijs in stukjes. Ik snij 1 worst in ongeveer 8 tot 10 stukken. De kipsaucijzen van de Ah zijn al gekruid, maar ik help ze nog een handje door wat rond te strooien met extra peper, sweet chili en paprikapoeder. In een wokpan 2 eetlepels olijfolie doen en de stukjes worst bakken. De ui en champignons in stukjes snijden, net als de courgette. Als de worstje rondom bruin worden, mogen de ui en champignon erbij met een geperste teen knoflook. Na een paar minuten de courgette erbij. Uiteraard af en toe roeren :-). Ik had eigen gemaakte rode pesto die ik in de vriezer bewaar, daar heb ik 1 blokje van gebruikt om in deze saus te doen. Als je dat niet hebt of wilt maken, kun je kant en klare rode pesto gebruiken. Je hebt dan zo'n 2 eetlepels nodig. 5 blaadjes basilicum plukken, wassen en in reepjes knippen boven de pan. Ook de bruschettakruiden en peterselie erin. De kookroom toevoegen en roeren. Kook een beetje water en los het halve tablet kruidenbouillon hierin op. Voeg dit toe aan je pasta saus. Als je kookt voor alleen volwassenen, kun je in plaats van water kiezen voor witte wijn. Dit recept voor deze saus is heel geschikt voor kinderen. Om het af te maken, kun je nog wat geraspte kaas erbij serveren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten