maandag 12 oktober 2015

Knoflooksaus

Nu ik een blog schrijf, valt me pas echt op hoeveel ik bepaalde ingrediënten gebruikt. Chocolade en knoflook zijn duidelijk een paar van mijn favorieten. De honing scoort eveneens aardig hoog. Hmm...en dan heb ik nog niet eens het baklava recept op mijn blog gezet ;-). Ik ben bang dat er vast nog meer recepten met chocolade gaan volgen. Ik kan het niet helpen dat ik van witte, melk en pure chocolade hou. Hoe kun je nu toch kiezen met goed fatsoen? En dan knoflook, dat is toch redelijk onmisbaar? Nog gezond ook! Een goede knoflooksaus is heel fijn. Bij een broodje shoarma, om in te dippen met een lekkere Italiaanse broodstengel...genoeg te verzinnen!
Maar genoeg gepraat over eten, tijd voor een recept! In een kom de mayonaise en yoghurt door elkaar roeren. Ik heb altijd de 3% vet mayo omdat ik die best lekker vind en dan nog enigszins te overzien is qua hoeveelheid calorieën. De mosterd en gembersiroop erin en de knoflooktenen persen. Als je wat kleinere teentjes heb, neem er lekker 3. Het is per slot van rekening KNOFLOOK saus. De verse groene kruiden (basilicum, bieslook en peterselie) fijn hakken of knippen (whatever makes you happy!). Deze groene gezondheid door je saus en roeren maar. Op smaak brengen met zeezout en peper. De smaak van de knoflooksaus wordt wat sterker als het een tijdje staat. Joepie, morgen nog lekkerder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten