zaterdag 31 oktober 2015

Stroopwafelcake de luxe

Dit is niet zomaar een stroopwafelcake, maar een hele lekkere met de nodige extra's! De lichtbruine suiker met de zachte roomboter micen tot een luchtig mengsel. Voeg de honing en vanillesuiker toe. Doe de eieren er 1 voor 1 bij. Steeds de volgende ei erin als het andere ei is opgenomen in het geheel. Zeef het bakmeel erboven. Je hebt nu je beslag klaar. Verwarm de oven voor op 150 graden. Snij de fudge en de chocolade in kleine stukjes. De stroopwafels in stukjes breken, bewaar twee stroopwafels voor de bovenkant van de cake. De werthers echte caramelsnoepjes moeten ook in stukjes. Ze zijn behoorlijk hard, dus ik doe de snoepjes in een stevig plastic zakje en sla er met een hamer op. Die keukentechniek heb ik van mijn zoon geleerd ;-). Ik doe dat niet in mijn nieuwe keuken, maar buiten op een veilige plek. Spatel de stukjes stroopwafel, chocolade, fudge en werthers echte door het beslag. Het beslag doe in een ingevet cakeblik. Op de bovenkant leg je wat stukjes stroopwafel. Deze cake mag een uur in de oven. Nog een tip...mocht je deze stroopwafel de luxe nu niet in 1 keer willen opeten, je kunt de cake in plakjes snijden en per plakje verpakt in de vriezer bewaren. Ook handig om mee te nemen voor onderweg of als schoolsnack voor je kind! De mijne wordt er in ieder geval gelukkig van :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten