zaterdag 14 november 2015

Kaas Uien Brood

Het is vast al bekend dat ik van verschillende broodvariaties hou...dus nu was het kaas uien brood aan de beurt! Niet moeilijk, wel heerlijk. Zeker bij de goulashsoep. In een mengkom doe je de bloem, het gist, water, honing, provencaalse kruiden en genoeg zout. Ik heb mijn italiaanse zeezout gebruikt, maar gewoon zeezout kan uiteraard ook. Hoeveel zoutis lastig te zeggen....ik heb het niet gewogen en ons kaas uien brooddeeg had net iets zouter gemogen. Vandaar dat ik het in ieder geval mededeel. Hussel de boel eerst wat door elkaar met een lepel. Als dat niet meer lukt, ga je over tot kneden. Blijven kneden tot je een soepel deeg hebt. De volgende stap is dat je dit deeg in een schone kom legt, met daarover plastic folie. Sluit het goed af en zet het op een warme plek om te rijzen. Ik heb het een uur laten rijzen. Het is dan ongeveer twee keer zoveel deeg geworden. Het deeg opnieuw kort doorkneden en dan mag je het gaan uitrollen. Ik heb twee grote broden gemaakt, maar je kunt natuurlijk 1 persoons broodjes maken. Wat bloem op je aanrecht doen en het deeg uitrollen. De dikte is goed als het ongeveer 1 cm dik is, want het komt nog aardig omhoog in de oven. Leg het uitgerolde deeg op bakpapier op een bakplaat. De oven mag je voorverwarmen op 180 graden. Snij de uien en bak ze even in wat olijfolie. Ik heb er stiekem nog een teentje knoflook bij geperst ( oeps staat niet bij het lijstje!) en peper en zout over gestrooid. Niet te donker bakken, maar gewoon om de uien wat zacht te krijgen. Verspreid de uien over het deeg. Rasp de kaas en strooi het erover. 25 minuten in de oven en smullen maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten