zondag 24 januari 2016

Zalm in bladerdeeg


Als je op internet gaat rondkijken naar recepten voor zalm in bladerdeeg, kom je vooral de combi met spinazie tegen. Omdat ik al prei als groente erbij had bedacht, wilde ik dat niet. Dus heb ik maar weer een mixje gemaakt van de verschillende dingen die ik tegenkwam. Bovendien wilde ik per persoon een zalm in bladerdeeg hebben in plaats van een grote portie waar je stukken van af moet snijden. Ik hou ook nog eens van snel klaar zijn en niet te lang moeten wachten tot het belletje van de oven gaat. Deze zalm in bladerdeeg hoeft maar 25 minuten in de oven op 200 graden. Laat de bladerdeegplakjes ontdooien. Als je zalm uit de diepvries hebt, moet deze ook goed ontdooien. Droogdeppen is dan nodig anders wordt het veel te nat. Op elk plakje bladerdeeg doe je op de helft wat van de pesto, ongeveer een halve theelepel per plakje. Snij de zalm in 4 stukken en breng op smaak met viskruiden. Leg dit op de pesto. Snij de zongedroogde tomaatjes fijn. Rooster de pijnboompitten kort in een kleine koekenpan zonder olie of boter. Steeds heen en weer bewegen, anders bakken ze snel aan. Ze hoeven alleen wat te kleuren, niet te bruin dus. Prak in een bakje de boursin los samen met de kookroom. Verdeel dit mengsel over de zalm. Verdeel ook de zongedroogde tomaat en de pijnboompitten erover. Nu moeten de bladerdeegplakjes afgesloten worden, je kunt de randjes wat omvouwen en met een vork aanduwen. Met wat melk zorg je soms dat het beter plakt. Bestrijk met beetje melk en strooi er de sesamzaadjes over. Leg de bladerdeegflapjes op een bakpapier op de bakplaat. Als je wat grotere eter bent, lust je er misschien wel 2 van. Ik zal het niet verder vertellen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten