zondag 10 april 2016

Champignons met geitenkaas (vegetarisch)


Dit is een lekker vegetarisch gerecht voor op de bbq. We zijn dol op een lekkere bbq, maar niet alleen maar met een hoop vlees. Meestal hebben we ook wel wat vis zoals garnalen met knoflook of zalm met zongedroogde tomaat en kappertjes. Natuurlijk ook een lekker broodje en kruidenboter erbij. Voor dit gerechtje kun je een bakje zelf fabriceren van aluminiumfolie of je gebruikt een kant en klare. De laatste zijn natuurlijk makkelijk, maar het valt me op dat je er in de supermarkt soms de hoofdprijs voor moet betalen. Niet leuk! Ik kocht ze gisteren bij de OBI in Duitsland. Dat zijn er dan 10 voor 5 euro. Soms heb je ze ergens in de aanbieding, ik koop er dan meteen een aantal op voorraad, want als het weer het toelaat, zitten we buiten bij de bbq. Het is wel slim om het bakje een beetje in te vetten met olijfolie of wat boter. Snij de champignons in stukjes. Als je nu houdt van zacht gebakken champignons dan raad ik je aan om ze kort voor te bakken in een koekenpan. Ik heb dat niet gedaan en het smaakte mij prima zo. Maar ieder zijn voorkeur. Snij de rondjes geitenkaas in stukjes en verdeel, net als de champignons over het bakje. Breek met je handen de walnoten in kleine stukjes en strooi erover. De pijnboompitten erover strooien. Je hoeft ze niet te roosteren, want dat gebeurt wel als je het op de bbq gaat verwarmen. Strooi peper naar smaak erover. Giet de gembersiroop en honing erover. Het hoeft niet lang op het rooster van de bbq, want de geitenkaas gaat lekker smelten. Je moet alleen zorgen dat je champignons zijn zoals je ze wenst te hebben. Lekker hoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten