zondag 24 april 2016

Gevulde puntpaprika


Dit recept zag ik al een paar keer voorbijkomen op internet, ik heb het maar een klein beetje aangepast. Het is geschikt als vegetarisch recept, al aten wij er een hamburgertje bij. De hoeveelheden zijn genoeg voor 2 personen. Als je geen grote eters hebt in je gezin, zou je ieder een halve puntpaprika kunnen eten en heb je dus wel genoeg voor 4. Maar dat laat ik graag aan je eigen beoordeling over. Oorspronkelijk is het recept van Sonja Bakker, dus in ieder geval is dit vast meer verantwoord dan veel van mijn andere recepten hahaha...

Dit heb je nodig:
2 puntpaprika's
300 gram verse spinazie
Halve courgette
1 rode ui
3 bosuitjes
2 tenen knoflook
2 eetlepels kruidenolie
4 eetlepels pijnboompitten
4 eetlepels fetablokjes
Italiaans zeezout en peper
4 eetlepels geraspte 30+ kaas

Snij de ui in kleine stukjes, snij de courgette in kleine blokjes en snij de bosuitjes. Was de laatste met behulp van een zeefje. Doe in een wok de 2 eetlepels kruidenolie. Bak hierin de ui, courgette en bosui. Pers de knoflook erboven. De spinazie mag erbij, af en toe roeren. De spinazie slinkt flink. Ik haal trouwens de echt lange stelen van de spinazie af, ik vind dat zelf niet zo lekker. Op smaak maken met Italiaans zeezout en peper. Doe het vuur uit en verwarm je oven voor op 180 graden. Snij de puntpaprika's door en maak ze van binnen schoon. Vet een ovenschaal een beetje in. Vul de paprika's met de vulling (verrassend niet?). Rooster in een pannetje kort de pijnboompitten. Persoonlijk vraag ik me altijd af of dat nou nodig is als het toch nog de oven ingaat, maar goed ik ben de beroerdste niet. Strooi ze over je gevulde puntpaprika's. Zo ook de fetablokjes. Tot slot nog wat geraspte kaas en zie...het zaakje kan alweer in de oven. Na 20/25 minuten is het klaar. Lekker hoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten