woensdag 27 april 2016

Walnootbonbons


Afgelopen week maakte ik niet alleen Bounty bonbons, maar ook deze zalige walnootbonbons. Ik dacht echt dat zoiets maken een hele toestand zou zijn, maar het is toch echt eenvoudig te noemen. Het is natuurlijk wel noodzakelijk om iets te hebben om je bonbons in te maken. Maar bij de Action verkopen ze bijvoorbeeld regelmatig bonbonvormen. Dan heb je het gedoe weer niet met de papiertjes die je er weer moet afhalen. Voor de procedure van de chocolade bakjes maken, verwijs ik naar het recept van de Bounty bonbon. Ik ga je verder wel verklappen wat je nodig hebt en hoe je de vulling maakt.
Nodig voor 10 walnootbonbons:
100 gram chocolade (ik gebruikte melk, maar puur of wit kan natuurlijk net zo goed!)
1 eetlepel zonnebloemolie
100 gram walnoten
1 tot 2 eetlepels honing
10 halve walnoten

Als je chocolade bakjes in de vriezer staan hard te worden, maak je de vulling. Met een staafmixer maak je de walnoten fijn. Als je net als ik, niet zo'n super krachtige staafmixer hebt, deel de walnoten dan op in 2 delen. Zo lukt het makkelijk. Als je een keukenmachine hebt, is dit natuurlijk een makkie. Door de gemalen walnoot doe je eerst 1 eetlepel honing. Roer goed door elkaar, als het nog niet zo'n geheel is (even voelen hoe plakkerig het is), doe je de tweede lepel erbij. Deze vulling gaat in het bakje, niet te vol, beetje aanduwen. Dekseltje van chocolade erop. Opstijven, papiertje eraf en jajajaja...je walnootbonbon is bijna klaar. Met je laatste 10 gram chocolade een half walnootje ter decoratie op de bonbon plakken. Tijd voor een bakkie met dit lekkers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten