zondag 17 april 2016

variaties op appel crumble

Ik heb al heel wat keer appel crumble moeten maken, sinds de eerste keer. Het valt nogal in de smaak en je hebt niet veel bijzonders nodig in huis om het te kunnen maken. Een paar appels, wat roomboter, bloem en witte basterdsuiker en je kunt aan de slag. In dit bericht wil ik jullie laten kennismaken met wat variaties die wij al hebben geprobeerd. Natuurlijk kun je op mijn blog al de recepten vinden voor ananas appel crumble en appel caramel crumble.
Om iedereen te bekoren, heb ik zelfs een keer 3 variaties in 1 keer gemaakt. Mijn man houdt van kokos, maar minder van allerlei fruit. Dus zijn basis bleef appel. Daarbij wat stukjes walnoot en uiteraard dus de nodige kokos.
Mijn zoon ging voor een mix van appel en stukjes banaan. Hier tussendoor wat stukjes chocola en nougatine. Het liefst had hij er ook nog stukjes fudge in gehad, maar die hadden we niet in huis toen.
Zelf ging voor de mix van appel, banaan en pitloze druiven. En een beetje nougatine voor de show.
De crumble hou ik hetzelfde dus een deeg maken van 75 gram roomboter, 75 gram witte basterdsuiker, 110 gram bloem. Hoe je dat maakt, kun je natuurlijk lezen in de recepten die hierboven al gelinkt staan. Meestal is de crumble met een minuut of 20 wel klaar. De oven staat op 200 graden. Pas op want het is wel gruwelijk heet! Maar o zo lekker. Ook heerlijk met een bolletje vanille ijs of een dot slagroom...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten