zaterdag 7 mei 2016

Aspergeflapjes

Ik wilde naast aspergesoep nog iets anders serveren met asperges. Na wat rondsurfen op internet, kwam ik tegen dat je asperges in bladerdeeg kon doen. Dat leek me wel wat, dus uitgeprobeerd. Lekker zeg! Dit recept is voor 4 stuks, maar ik moet eerlijk bekennen dat we er beiden 2 hebben gegeten hahaha...Dus dat is misschien een waarschuwing dat je genoeg moet maken?

Nodig:
4 plakjes bladerdeeg
250 gram asperges
1 tablet kippenbouillon
Halve liter water
4 plakjes Coburger gerookte ham
Beetje mosterd
Italian flakes (kaas)
Losgeklopt ei
Beetje Marrakech kruiden mix
Sesamzaadjes met knoflook

Eerst moet je natuurlijk je asperges weer schillen en een stukje van de onderkant afsnijden (2 cm is genoeg). Snij de asperges dan in stukjes van 2 cm en kook ze gaar in het water met de bouillon. Dat duurt een minuut of 20. Laat de asperges uitlekken. Verwarm de oven voor op 200 graden. Laat je plakjes bladerdeeg ontdooien. Bestrijk het bladerdeeg met een beetje mosterd. Leg er een plakje Coburger op. Hierop leg je 3 tot 4 stukjes asperge. Ik heb er wat Marrakech kruidenmix over gedaan, maar als je dat niet hebt, kies dan voor wat peper en zout. Nu de binnenkant afmaken door wat Italian flakes erover te doen. In het Nederlands heet het kaasvlokken, klinkt toch een stuk minder aantrekkelijk, vind je niet? Sluit je flapje goed af, bestrijk met het losgeklopte ei. Strooi de sesamzaadjes erover. Na 20 minuten zijn je aspergeflapjes klaar. Heel smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten