donderdag 26 mei 2016

Gefrituurde garnalen


Kijk, hier word ik nou heel vrolijk van! Een super simpel recept en o zo lekker om op te smikkelen. Heerlijk als bijgerecht bij een Chinese maaltijd, maar ook een topper als snack. Op een feestje of gewoon omdat je er zin in hebt. Hoeveel je nodig hebt, zal afhangen van wat je nog meer te bikken hebt. Mijn zoon en ik hebben hier samen van gesmikkeld en dat was qua hoeveelheid genoeg. Dus kijk zelf even of je meer nodig hebt of niet.

Nodig:

100 gram cocktailgarnalen
1 theelepel viskruiden
beetje knoflookpoeder
Helft van losgeklopt ei
30 gram bloem
30 gram paneermeel

Laat de frituurpan opwarmen tot 175 graden. Klop het ei los in een bakje. Doe de bloem en de paneermeel ieder in een eigen bakje. De viskruiden gaan over de cocktailgarnalen. Maal knoflookpoeder naar smaak erover. Haal nu de garnalen door het ei, dan door de bloem en als laatste goed door de paneermeel. Je hoeft de garnalen maar heel kort te frituren, ongeveer 1,5 minuut. Doe er niet teveel tegelijk in je mandje anders plakken ze vast aan elkaar. Ik deed er ongeveer 5 per keer, maar het hangt natuurlijk samen met de grootte van je frituurpan. Laat even uitlekken op een stukje keukenrol. Deze gefrituurde garnalen smaken heerlijk met wat loempiasaus. Hmmmm... ik heb er nu al weer zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten