zaterdag 25 juni 2016

Gevulde tomaat



De laatste tijd probeer ik er een sport van te maken om lekker te kunnen eten, maar niet buitensporig veel calorietjes naar binnen te proppen. Als ik dan weer zo bewust met eten bezig ben, ga ik opnieuw op zoek naar dingen die ik normaal gesproken niet eet. Vandaag moest in ineens aan hüttenkäse denken. Dat at mijn moeder vaak als ze op dieet was. Dus meteen gekocht om eens wat uit te proberen. Het viel in de smaak!Met dit recept heb je 6 halve gevulde tomaten. Afhankelijk van wat je erbij eet, is 1 tot 2 genoeg per persoon.

Nodig:
3 roma tomaten
100 gram hüttenkäse
1 eetlepel zongedroogde tomaat
2 plakjes schwarzwalder schinken
1 theelepel bruschetta kruiden
1 eetlepel verse groene kruiden

Snij de roma tomaat in de lengte door. Hol uit met een lepeltje. Het binnenste gebruik je niet in het recept. je kunt het wel voor je eigen plezier mixen met een staafmixer en opdrinken. Gezond hoor...Maar goed, terug naar de gevulde tomaat. Bak de schinken in een koekenpannetje. Snij daarna in kleine stukjes, net als de zongedroogde tomaat. Meng dit in een bakje met de hüttenkäse. Hier mogen ook de bruschetta kruiden doorheen en de fijngeknipte verse groene kruiden. Ik heb dit keer kerriekruid, peterselie, bieslook en selderij gepakt. Maar neem vooral wat je hebt of lekker vindt. Hussel alles door elkaar en vul de tomaten. Een lekker bijgerecht en nog verantwoord ook. Mooier kan bijna niet...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten