zondag 26 juni 2016

Pastasaus met kipfilet en Paturain


Klein nadeel van pastasaus recepten plaatsen: op de foto ziet het er niet zo appetijtelijk uit! En om jullie nu allemaal uit te nodigen om eventjes te komen proeven, is best een heel gedoe. Maar misschien vertrouw je inmiddels wel op mijn smaak omdat je al wat andere lekkere dingen op mijn blog hebt gevonden....dat is mooi! Wij aten met 3 mensen van deze pastasaus, dus misschien moet je de hoeveelheden aanpassen.

Nodig:
400 gram kipfilet
Kipkruiden
Vloeibare boter
2 tenen knoflook
Helft van grote courgette
250 gram champignon wokmix
Peper, kerrie en Italiaans zeezout
125 gram Paturain 10% light
100 ml kookroom light
30 gram rundersalami
150 ml heet water en wat bouillonpoeder

Ik pak meestal de wok voor een pastasaus, maar in een braadpan kan het vast ook. Het is maar net wat je gewend bent. Ik knip bijvoorbeeld de kipfilet in stukjes. Gaat bij mij veel sneller dan snijden. Als je dan toch die kip klein hebt, doe er dan de kipkruiden over. Snij de courgette in kleine stukjes als je hem gewassen hebt. Doe wat vloeibare boter in de wok en bak rondom je kipblokjes bruin. Pers de tenen knoflook erboven. Doe de courgette erbij. Breng op smaak met kerrie, peper en Italiaans zeezout.De champignon mix mee roerbakken. Knip ondertussen de plakjes rundersalami in kleine stukjes en voeg toe aan je mengsel. Nu gaan de kookroom en de Paturain erbij. Roeren maar. Ondertussen kook je het water, doe hier wat van een tablet bouillon bij. Giet beetje bij beetje erbij en stop als je vindt dat de saus een goede dikte heeft. Lekker met verse tagliatelle. Ik kan de gevulde tomaat erbij aanraden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten