maandag 19 september 2016

Krieltjes rucola salade

Dit is een snel te maken salade. Je moet alleen wel beschikken over smakelijke kleine krieltjes. Dat is bij mij geen probleem in deze tijd, want ik oogst deze kleine aardappelen uit mijn eigen moestuin.

Benodigdheden:
150 gram kleine krieltjes
1 zak rucola (75 gram)
1 gekookt ei
7 cherry tomaatjes
2 theelepels zongedroogde tomaat
1 grote teen knoflook
1 eetlepel kruidenazijn
1 eetlepel dille olie
1 eetlepel gembersiroop
1 eetlepel ketchup
1 theelepel bruschetta kruiden

De krieltjes gebruik je in de schil. Dat betekent wel dat je ze goed moet schoonboenen met een borsteltje. Kook ze in een laag water tot ze gaar zijn, niet te zacht anders vallen ze uit elkaar en dat ziet er minder mooi uit. Bij mij duurde het 10 minuutjes maar het zal afhangen van de grootte. Dus prikken met een vork en testen kan uitkomst bieden. Giet de krieltjes af als ze klaar zijn. Laat afkoelen.Schil je gekookte ei en snij het ei in stukken. Snij de tomaatjes door midden. In een kommetje doe je de azijn en olie met de gembersiroop en de ketchup. Roer goed door elkaar. Pers de knoflook erbij en voeg de bruschetta toe. Nogmaals roeren en je dressing is al klaar. In een mooie salade schaal doe je de rucola, tomaatjes, zongedroogde tomaat, stukjes ei en de afgekoelde krieltjes. Ik heb de salade dit keer vegetarisch gehouden maar uitgebakken spekjes zouden goed passen in het geheel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten