woensdag 30 november 2016

BBQ kipnuggets

Eet je wel eens kipnuggets bij een fastfood keten? Mij gebeurt het vaak dat ik van tevoren wel enthousiast kan zijn, maar als ik ze proef, vind ik ze vrij smakeloos. Dus bij ons thuis maken we wel vaker zelf kipnuggets. Het recept van vandaag heeft een tikkie extra want er komt ook BBQ saus aan te pas. Je zou er prima knapperig gebakken frietjes bij kunnen eten met een fijne salade. Wij aten er geroosterde groentes en rijst bij.

Voor 3 personen heb je nodig:
400 gram kipfilet
5 eetlepels bbq honing saus
1 eetlepel honing
Kipkruiden
10 eetlepels paneermeel
5 eetlepels vloeibare boter

Snij of knip de kipfilet in kleine stukken of repen. Strooi hierover wat kipkruiden. Roer de bbq honing saus door met de honing. Doe hierin de kipfilet. Strooi de paneermeel op een bord. Haal de kipfiletstukjes stuk voor stuk erdoor zodat ze goed bedekt zijn. Doe de vloeibare boter in een koekenpan en bak hierin de bbq kipnuggets gaar en klaar. Door de grootte is het snel geregeld. Lekker en dit valt dus zeker niet tegen!

1 opmerking:

  1. Heerlijk! Ga het zelf ook snel is proberen :) Toch vind ik de kipnuggets van de MacDonald erg lekker, maar krijg het zelf niet voor elkaar om ze zo te maken. Hopelijk komt dit ermee verder in de buurt..

    BeantwoordenVerwijderen