maandag 13 februari 2017

Chocolate chip taart

Okay. Je moet dus wel van chocola houden voor dit taartje. Anders zit je hier niet op te wachten. Het is misschien wel meer een vrouwentaartje. Of mag ik dat niet zeggen? Nou ja, kan mij het schelen. Ik word er vast niet voor vervolgd. Hooguit wat boe geroep van een man die stiekem toch gek is op chocola. Maar dat neem ik dan maar op de koop toe. En ik zal niemand verbieden om dit taartje te maken.

Nodig:
Vloeibare boter
150 gram chocolate chip cookies
100 gram roomboter
2 eidooiers
50 gram witte basterdsuiker
100 gram melkchocolade
150 gram magere kwark
1 banaan
50 gram bloem
50 gram walnoten
75 gram Mars (4 mini's)

Warm de oven voor op 175 graden. Smelt 50 gram van de roomboter. Verkruimel de cookies. Dat kan vast en zeker met een keukenmachine, maar die heb ik niet. Dus ik gebruik een vijzel en stamper voor dit klusje. De fijngemaakte chocolate chip cookies meng je met de gesmolten boter. Vet een boterkoekvorm in met wat boter. Druk hierin met een lepel het laagje chocolate chip. Van 2 eieren gebruik je alleen de eidooiers (het eiwit wordt dus niet gebruikt in dit recept), deze doe je samen met de basterdsuiker in een mengkom en mix dit goed door. Au bain marie laat je de stukjes chocolade samen met andere helft roomboter smelten. Ook dit roer je door. Als het gesmolten is, gaat het bij het andere mengsel. Met de staafmixer pureer je een banaan. Deze mag met de kwark door het geheel. Opnieuw mixen. Met een zeef doe je wat bloem erdoor. Na nog eens mixen, is dit klaar. Verkruimel boven je bodem de walnoten en snij de marsjes in kleine stukjes. Ook deze gaan over de bodem. Nu gaat je choco mengsel erover. Met een spatel gladmaken. Het taartje gaat 35 minuten de oven in. Voor de choco liefhebber...geniet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten