maandag 15 mei 2017

Aardbei citroen smoothie


Ik heb een tijdje geprobeerd om zonder blender te functioneren. Ik moet zeggen, dat lukt best aardig. Tot het moment dat je ernstig zin krijgt in een smoothie. Gelukkig werd ik jarig en kreeg ik van mijn zus een nieuwe vintage blender. Toen moest ik meteen een nieuw smoothie recept proberen! Mmmmm...

Nodig:
2 navel sinaasappels
1 banaan
1 peer
Halve citroen
1 perzik
100 gram aardbeien
150 gram Optimel citroenkwark

Haal de kroontjes van de aardbeien en was ze schoon. Gooi in je blender. Schil de peer en snij in stukken. Gooi in je blender. Schil de banaan en snij in stukken. Gooi in je blender. Schil de perzik en snij in stukjes. Gooi in je blender. Pers de halve citroen uit. Pers ook de navels uit. Je kunt ook stukjes vruchtvlees van de sinaasappel erbij gooien. Nu kun je vast raden wat je met de citroenkwark moet doen? Yep, gooi in je blender! Nu de deksel erop en mixen maar tot een gladde smoothie. Je kunt het glas waarin je de smoothie schenkt, nog opleuken met een aardbeitje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten