donderdag 29 juni 2017

Mini broccoli taartjes

Soms wil ik een uitgebreid diner maken met verschillende groentes. Zo ook deze keer. Onderdeel van mijn feestmaal waren deze mini broccoli taartjes.

Nodig voor 6 stuks:
3 plakken bladerdeeg
3 plakjes ontbijspek
Vloeibare boter
200 gram broccoli
Peper en zout
1 ei
3 eetlepels kwark
Kerrie

Vet een muffinvorm in met een kwastje en wat vloeibare boter. Verdeel hierover de ontdooide bladerdeeg in 6 bakjes. Ik deed dat door van 1,5 plak bladerdeeg 6 vierkantjes te snijden en die op de bodem te leggen. Vervolgens sneed ik repen die ik eraan fabriceerde. Maar als je het keurig wilt doen, mag je zelf een andere manier bedenken. Ik ben meestal van makkelijk en snel. Warm de oven voor op 200 graden. Prik met een vork een paar gaatjes in de bodempjes van het bladerdeeg. Bak deze taartvormpjes 5 minuten voor in de oven, daarna gaan ze er weer uit om te vullen. Kook de broccoli stukjes kort. Ik gebruikte diepvries, dus dan is 5 minuten al genoeg want het zijn maar kleine stukjes. Afgieten en laten uitstomen. Bestrooien met peper en zout. Doe in de voorgebakken taartvormpjes in elk vormpje een half plakje spek. Verdeel hierop de broccoli. Klop in een kom het ei met de kwark los en voeg wat kerrie toe. Schep en verdeel met een lepel over de taartjes. De mini broccoli taartjes gaan nog een kwartier de oven in. Mjum.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten