dinsdag 11 juli 2017

Vegetarische mexicaanse mix van de bbq

Persoonlijk heb ik dus de neiging om dit gerecht te betitelen als 'Mexicaanse meuk van de bbq', maar als je me niet kent, zou je kunnen denken dat ik het niet geslaagd vond. Maar integendeel. Ik hou er alleen niet zo van om een lyrische titel aan eten te geven. In ieder geval niet als ik het zelf maak. Sowieso een lastig klusje om een titel te bedenken voor je gerecht. Opnieuw iets vegetarisch van de bbq. Waarom? Nou, ik hoef weinig mensen uit te leggen hoe ze een hamburger moeten bakken op de bbq, maar iets vegetarisch bedenken schijnt toch uitdagender te zijn. En ik hou ervan om een stukje vlees of vis af te wisselen met geroosterde groente, fruit of salade. Dit keer in de Mexicaanse stijl!

Nodig:
Wat vloeibare boter
1 avocado
Citroensap
90 gram snacktomaatjes
Halve rode ui
1 theelepel Mexicaanse kruidenmix
1 teen knoflook
20 gram tortilla chips
handje geraspte kaas

Schil de avocado, haal de pit eruit en snij de avocado in stukjes. Vet een aluminium bakje in met wat vloeibare boter. Doe hierin de avocado en besprenkel met wat citroensap. Was de tomaatjes en snij door midden. Hussel door de avocado heen. Snij een halve ui in hele dunne ringetjes. Strooi deze over de tomaat en avocado, net als de geperste knoflook en Mexicaanse kruiden. Nu gaan eerst de groentes garen op de bbq. Dat mag wel een kwartier. Dat werkt het beste door er een ander bakje bovenop te zetten als deksel. Dan haal je het er eventjes af. Als topping gaan nu de tortilla chips en geraspte kaas erover. Opnieuw 5 minuten op de bbq. Sombrero op en eten maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten