maandag 6 november 2017

Rolo pindakaas cupcakes

Helaas heb ik geen foto van het eindresultaat gemaakt. Dit was zo'n kwestie van: oeps, ze zijn al op! Het recept is genoeg voor 16 cupcakes maar ik was aan het ronddelen en mijn puberzoon vond ze duidelijk ook erg lekker. Hahaha...voor je het weet, moet je weer iets nieuws bakken.

Nodig (16 stuks)
175 gram roomboter
150 gram lichte basterdsuiker
3 eieren
80 gram pindakaas
80 gram banaan (1 kleine banaan ongeveer)
175 gram zelfrijzend bakmeel
30 gram choco vlokken puur
16 stuks Rolo

Het leuke bijkomende effect als je gaat vertellen aan een vrouw dat er een rolo in deze cupcake verstopt zit: een stralende lach, sprankelende ogen en een verzuchtend 'oh echt?' Ik weet het een tikkie generaliserend, maar ik vond de gelijkenis in reacties frappant onder de dames. In een beslagkom mix je de zachte boter met de suiker. Voeg 1 voor 1 de eieren toe. In een hoge beker doe je de plakjes banaan met de pindakaas. Pureer en meng dit met behulp van de staafmixer. Voeg dit toe aan het beslag en meng door elkaar. Zeef de bloem erboven en meng opnieuw. Spatel de iets fijngemaakte vlokken erdoor. Niet mixen want dan hou je geen stukjes over. Warm d oven trouwens voor op 160 graden, zoals meestal bij cupcakes. Doe in een muffinbakvorm papieren vormpjes en verdeel het beslag met de ijslepel. Niet te vol doen, anders loopt je cupcake over. Stop in elke cupcake een Rolo en zorg dat het beslag de Rolo bedekt. 20 minuten in de oven en je kunt heel wat vrouwen (en mannen) gelukkig maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten